Ayaan Hirsi Ali: Una dona front a la intolerància


Quantes dones nascudes a l'hospital Digfeer de Mogadiscio (Somàlia) el novembre de 1969 segueixen vives? ¿I quantes d’elles tenen veu pròpia? “La decissió d'escriure aquest llibre no em resulta facil. Per què havia de mostrar al món unes memòries tan íntimes? No vull que els meus arguments es consideren sacrosants pel fet d'haver viscut experiències terribles, alguna cosa que a més a més no és del tot cert. En realitat, la meva vida s'ha vist marcada per una enorme dosi de bonafortuna.

Em vaig criar a Somàlia, Aràbia Saudita, Etiòpia i Kenya. Vaig vindre a Europa el 1992, quan tenia 22 anys, i vaig ser elegida diputada al Parlament Holandés. Vaig fer una pel.lícula amb Theo i ara convisc amb guardaespatlles i circule en cotxes blindats.

La meva llibertat va començar fa 13 anys quan vaig agafar el tren rumb a Amsterdam, quan decideix escapar d'un matrimoni concertat. Va ser llavors quan vaig optar per una vida en llibertat, per una vida en què no em veuria sotmesa a algú a qui jo no hi havia escollit i en la que el meu esperit també seria lliure.”

Així resumeix Ayaan Hirsi Ali el camí que la va endur des de la infància africana a convertir-se en una famosa diputada, escriptora d’èxit i “Europea de l'any 2006”.

Comentaris